dimarts, 23 de febrer de 2016

Monuments de roca i aigua : 5 i 6 de Març

Hola a tothom,

Si us parlo de pobles com Capafonts o Farena, és possible que alguns de vosaltres només us sonin vagament i que, probablement, us costin de situar en un mapa geogràfic de Catalunya. Els que ja els coneixeu sabreu que estan en terres tarragonines i que s'enmarquen dins l'espai muntanyós que es coneix com les Muntanyes de Prades, combinació de serres i altiplans enlairats que es drecen entre el Camp de Tarragona, la Conca de Barberà i el Priorat.
D'orografia ben diversa, abunden les cingleres i els barrancs que dibuixen i dónen un caràcter únic a aquest espai natural. Els rius que el recorren, entre ells el Siurana, el Glorieta o el Brugent, així com el pas del temps han modelat les valls que conformen les Muntanyes de Prades donant a lloc a nombroses formes rocoses ben curioses com, per exemple, el pont de Goi o la Foradada, totes dues en el terme de Capafonts.
Jo, el que us proposo en aquesta sortida de cap de setmana és que m'acompanyeu a descobrir la capçalera del riu Brugent que neix a Capafonts i que descobrim plegats alguns d'aquests tresors naturals que s'amaguen a les Muntanyes de Prades.
L'itinerari és de duresa mitjana i suposa fer uns 15-16 kms diaris i salvar uns 800-900 mts de desnivell positiu en cada etapa.

Toll de l'Olla
Dissabte 5

Capafonts-les Tosques-Font de la Llúdriga-Cova de les Gralles-la Foradada-els Motllats-Portell de la Mariangela-Mas de Mortrané-Toll de l'Olla-Farena

Diumenge 6

Farena-Barranc del riu Sec-Coll del Coster de la Cova Pintada-Mas de la Roquerola-Coll de Viladecabres-Mola dels Quatre Batlles-Coll de la Font del Dineral-Ermita de Barrulles-Capafonts


La pernoctació serà al bonic llogarret de Farena, encara per decidir a on. Possibilitat de fer només una de les etapes, doncs Capafonts i Farena estan només a 10 kms l'un de l'altre. Més detalls d'hora de sortida i punt de trobada en propers comentaris. Qui s'anima?

4 comentaris:

josep roig ha dit...

Hola Jordi ,te la sortida molt bona pinta ,la zona es per descobrir-la ,emb agafas en plena temporada de neu ,a ultima hora te diré algo

Francesc Comadran ha dit...

Jo estic lesionat, si estic recuperat vinc!

Francesc Comadran ha dit...

Jo estic lesionat, si estic recuperat vinc!

Txutxe ha dit...

En sap greu però pujare a Solsona, un altre cop serà

Que ho passeu be